Vandaag weer een normale competitiewedstrijd. Dit maal uit tegen Sporting '70. In totaal nog 3 competitie wedstrijden te gaan (na vandaag dus nog 2). Sporting staat op de eerste plaats in onze poule en heeft slechts 1 wedstrijd verloren deze speelronde. Wij zelf spelen de laatste tijd ook weer aardig met als klapper de bekerwedstrijd van afgelopen zaterdag tegen Hees. Als wij het niveau van afgelopen zaterdag kunnen halen vandaag, dan zijn wij zeker niet kansloos en kunnen wij in principe van iedere tegenstander winnen. Onder onze hoofdcoach Marc heeft ons team een enorme technische en tactische groei doorgemaakt. Helaas voor ons is Marc deze week voor studie in Berlijn. Hierdoor staan Marco en ik weer een keertje voor het team.
Om 12:30 was het verzamelen in Utrecht bij Sporting '70 en om 13:01 floot de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd. Emir zoals altijd op doel, Olivier linksachter, Destin en Stanislav centraal achter en Lê als technische verrassing een keer rechtsachter. Reda en Olaf als controleur op het middenveld met Christiaan op nummer 10. Timo op de linkervleugel, Wes als diepe spits en Tijn op de rechtervleugel. Tijd om te knallen! Na slechts 5 minuten spelen kwam Wes in botsing met de keeper van Sporting. De keeper van Sporting was een stukje breder dan Wes waardoor Wes hard ook de grond viel. Wes krabbelde op en voelde meteen pijn aan zijn nek en pols. Dus wij moesten direct na 5 minuten al wisselen. Mewaele kwam erin als spits. Na 12 minuten spelen zette Timo samen met Mewaele een mooie snelle aanval op over links. Mewaele gaf de bal voor op Timo die de bal in het doel schoot. 0-1 voorsprong voor ons. Nu doorpakken! Slechts 3 minuten na ons doelpunt kwam Sporting gevaarlijk door over rechts door onze verdediging heen. De bal werd voorgegeven en vrij simpel binnengelopen door Sporting. De stand was alweer gelijk. Sporting speelde een goede wedstrijd terwijl onze jongens juist minder speelde. Vooral in de communicatie ging het vaak mis. Na 21 minuten spelen kwam Sporting weer gevaarlijk aan de bal en zette een snelle counter in. Destin kreeg de bal niet lekker weg waardoor de aanvaller van Sporting door rende op Emir. Boem!! 2-1 voor Sporting. Tot de rust bleef het van 2 kanten best spannend. Al moet ik eerlijk zeggen dat Sporting de eerste helft een stuk beter speelde. Onze jongens waren regelmatig te laat en communiceerde gewoonweg niet goed.
In de rust duidelijk aangegeven wat er mis ging en dat er toch wat moest gaan gebeuren. Wij hadden zeker voldoende kansen. Om 13:45 floot de scheidsrechter voor het begin van de tweede helft. Omdat het aan onze kant niet lekker liep hadden Marco en ik een aantal ongebruikte wissels doorgevoerd. Zo gingen Lê en Wes samen op de 6 positie staan als controleurs en stond Morris als diepe spits. Tijd om dingen goed te veranderen in het veld en te gaan knallen. Deze tactische ingreep bleek een groot succes. Na slechts 2 minuten spelen in de 2e helft kreeg Wes de bal ingespeeld en schoot direct de 2-2 binnen. Alles was nog mogelijk! Wij werden sterker en sterker. Totaal een ander team dan in de eerste helft. Onze jongens gingen nu voor iedere bal en hadden opeens de hoop volledig terug. Wij kregen kans op kans, maar helaas geen doelpunt. De laatste 10 minuten van de wedstrijd kwam Olaf op 10 te spelen, Christiaan op de linker vleugel en Reda als diepe spits. Ook dit pakte goed uit, want wij bleven druk zetten en kansen creëren. Op jacht naar het winnende doelpunt! Weer zette wij een mooie aanval op die hard weg weggeschoten door Sporting met nog 2 minuten te gaan. De scheids keek op zijn klokje en floot af voor het einde van de wedstrijd. Eigenlijk 2 minuten te vroeg en op het moment dat wij een corner wilde nemen. Wes liep gefrustreerd naar de scheidsrechter en riep dat dit helemaal niet mocht zo midden in een aanval van ons en dat hij dit niet eerlijk vond van de scheids. De scheidsrechter zag dit als commentaar en gaf Wes een gele kaart. Terwijl de wedstrijd al gespeeld was. Na afloop hebben wij nog even met de scheids nagepraat en is de kaart voor Wes alsnog ingetrokken. Erg jammer weer allemaal. Er had vanmiddag veel meer ingezeten voor ons team. Helemaal in de tweede helft!