• Wedstrijdverslag voor de thuissupporters:

    De halve finale in het Zwaluwen bekertoernooi. Uit in Den Dolder tegen DOSC. DOSC heeft een leuk team die net als ons 3e klasse voetbal speelt en ook net als ons halverwege hun poule staan. Het zal dus een mooie/spannende pot voetbal gaan worden vandaag. Spelen op het hoofdveld van DOSC met een externe scheidsrechter. Dus een scheidsrechter van een heel andere vereniging om eventuele discussies te voorkomen. Den Dolder is in principe goed te bereiken met de auto. Alleen hebben wij vandaag de pech dat extinction rebellion (activistische beweging die zich verzet tegen klimaatverandering) de wegen rondom Utrecht wil gaan bezetten. Dus extra vroeg op pad naar Den Dolder. Afgelopen dinsdag zijn we met het hele team lekker uit eten geweest bij de Good Food in Vreeswijk en de sfeer in de groep is opperbest. Iedereen ziet vandaag mogelijkheden tegen DOSC. Dan naar de fitheid van onze spelers.. Wes is vorige week hard op zijn pols gevallen en heeft een kleine breuk overgehouden aan deze val. Hierdoor kan Wes vandaag helaas niet spelen in de halve finale. Verder zijn Timo en Lê ook niet 100% fit waardoor de bezetting voorin wel erg dun begint te worden. Uit voorzorg hebben wij onze grote vriend Emiel van de JO15-4 gevraagd of hij mee wil als vervanger van Wes. Dit wilde Emiel erg graag en zijn trainers vonden het ook geen enkel probleem. Verder heeft Ravy afgelopen week te horen gekregen dat hij na maanden van revalidatie weer voorzichtig mag gaan spelen. Uiteraard zullen wij erg voorzichtig met Ravy omgaan. Op naar Den Dolder!!

    Om 11:15 was het verzamelen in Den Dolder. Het verkeer (reistijd) zat gelukkig reuze mee waardoor wij al om 10:35 bij DOSC aankwamen. Hoofdcoach Marc had weer een mooie opstelling bedacht. Emir op doel, Olivier linksachter, Destin en Stanislav centraal achter en Julian de P rechtsachter. Reda en Olaf als controleur op het middenveld met Tijn voor een keer op nummer 10. De aanval bestond uit Morris op links, Timo als diepe spits en Julian A op de rechter vleugel. Pieter was mee als grensrechter. Tijd om te knallen! De wedstrijd begon om 12:02. Terwijl onze jongens nog lekker om zich heen aan het kijken waren in het zonnetje begon DOSC al direct aan een mooie snelle aanval door het midden. Boem! Binnen 2 minuten spelen al achter met 1-0. Hoe was dit nou mogelijk... Na 9 minuten spelen deed DOSC bijna het zelfde trucje. Een mooie soepele aanval dwars door het midden van onze verdediging. Boem 2-0 achterstand in nog geen 10 minuten tijd. Dit ging wel erg hard..

    Wat te doen? Je wil ook niet direct binnen 10 minuten spelen al gaan wisselen. Dus iedereen even wakker geschreeuwd en opnieuw beginnen. Was DOSC nou zo goed of viel het bij ons enorm tegen? In principe speelde DOSC leuk voetbal, maar onze jongens waren gewoon niet bij de les. Slappe ballen, pases die niet aankwamen, lange (onnodige ballen) naar voren. Om 12:30 na circa 28 minuten spelen kregen onze verdedigers de bal weer niet goed weg. Na wat geklungel achterin werd de 3-0 voor DOSC binnengeschoten. Wat waren wij toe aan de rust.. Nog een paar minuten volhouden. 2 minuten voor de rust kreeg DOSC nog een corner mee. De bal draaide gevaarlijk voor en werd hard (onderkant lat) ingekopt door DOSC. 4-0 achterstand en tijd voor de rust. Iedereen bij elkaar en kijken of er nog wat te redden was in de tweede helft.

    Om 12:46 floot de scheidsrechter voor het begin van de 2e helft. De scheidsrechter was een aardige jonge gast uit Hilversum. Echt een leuke frisse scheidsrechter die in mijn ogen echt wel netjes en duidelijk floot. Wij begonnen eindelijk wat sterker aan de 2e helft. De eerste 3 kansen waren dan ook voor ons. Helaas zonder doelpunten. Na circa 22 minuten spelen kwam DOSC weer gevaarlijk aan de bal. Onze verdedigers kregen de bal wederom niet weg uit het 16 meter gebied. Boem 5-0 voor DOSC met nog zo'n 14 minuten te spelen. Het was nu vrijwel onmogelijk om nog te kunnen winnen vandaag. 10 minuten voor tijd begon een speler van DOSC te schelden met het woord \"aap\" richting Mewaele. Mewaele dacht... ik grijp die jongen straks nog wel, maar Reda kwam direct op voor Mewaele en gaf de betreffende speler van DOSC een duw en riep dat hij normaal moest doen. Dit werd direct duwen en trekken van beide kanten. Stanislav zag dit ook gebeuren en dacht: Als je aan Reda komt, dan kom je ook aan Stanislav. Maaiend met zijn armen kwam Stanislav op het groepje spelers ingerend. Stanislav deelde direct wat tikken uit. Uit het niets sprong een toeschouwer (ik gok een vader) van DOSC uit het publiek om Stanislav weg te houden. Alleen greep hij Stanislav net iets te hard vast en draaide daarbij de schouder van Stanislav half uit de kom. Stanislav lag op de grond te kermen van de pijn terwijl de andere spelers rondom Stanislav nog even doorgingen met duwen en trekken. Stanislav werd naar de kleedkamer gebracht waar de zus van Ravy heel lief bij hem bleef. Wat Stanislav deed kon natuurlijk niet, maar wat die meneer van DOSC daarna bij Stanislav deed kon natuurlijk ook niet.

    De scheidsrechter die het spel had stilgelegd kwam netjes bij ons polsen wat wij wilde doen. Echt een goede scheidsrechter die dit zelf ook nog niet eerder had meegemaakt. Doorspelen of stoppen? Alleen krijg je bij stoppen wel weer een extra administratieve handeling, omdat je de wedstrijd dan niet volledig hebt uitgespeeld. Ook gaf de scheidsrechter aan dat de actie van Stanislav echt niet kon en dat hij hiervoor rood zou krijgen. In principe waren er nog zo'n 6 a 7 minuten te spelen. Wij hebben gezamenlijk besloten om toch de laatste minuten netjes uit te spelen. Iedereen weer rustig en in positie om nog een paar minuten knallen. 2 minuten voor tijd kreeg Morris de bal op een meter of 17 van het doel van DOSC aangespeeld en krulde de bal zeer fraai over de keeper van DOSC heen. Echt een fraai doelpunt. Vlak hierna floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd. Verloren met 5-1 van DOSC in de halve finale van het bekertoernooi. Na afloop hebben wij DOSC nog netjes een hand gegeven. De straf van DOSC kon hier verder ook niets aan doen. We zijn naar de kleedkamer gegaan waar coach Marc ons team nog even heeft toegesproken.