De laatste competitiewedstrijd alweer van het seizoen 2025/2026. Wat een leuk en sportief seizoen hebben we gehad. 1ste plaats in de eerste speelfase. 1ste plaats in de 2e speelfase. Halve finale in de beker en nu in de 3e klasse halverwege de poule geëindigd. Waar de andere teams in onze leeftijdscatagorie flink haperen doet ons team het echt geweldig in de ogen van het bestuur van Parkhout. Vandaag alweer de allerlaatste wedstrijd van de competitie. Uit in Vleuten tegen PVCV. Wat weten van te voren: PVCV staat onder ons in de poule. Wes mag voorzichtig weer voetballen met een Brace om zijn pols. Ravy is weer terug na een zeer lange revalidatie. Mewaele heeft een speciale kerkdienst waardoor hij de wedstrijd helaas moet missen. Stanislav is vanuit Parkhout tot 23 Mei op non-actief gezet en mag tot deze datum geen activiteiten met ons team doen. Dit heeft te maken met de halve finale in de beker tegen DOSC. Daarnaast loopt er nog een uitgebreid onderzoek bij de KNVB voor deze wedstrijd. Hoofdcoach Marc is voor de 2e keer in zijn leven geopereerd aan een kruisband (afgescheurd tijdens een potje voetbal). Hoeveel pech kan je hebben... Daarom staan Marco en ik vandaag in de Dug-out als coach. Als grap had Marc onlangs geroepen dat we misschien wel lootjes konden trekken voor onze laatste competitiewedstrijd. Dat de spelers van te voren dus niet weten waar ze komen te spelen. De kids waren zo enthousiast over dit idee, dat we dit ook echt gaan doen vandaag. Dus iedereen trekt voor de wedstrijd een lootje met een positie. Wordt je gewisseld of begin je als wissel, dan mag je opnieuw een lootje trekken. Verliezen we vandaag? Dan hebben we toch nog een leuke dag gehad. Qua punten maakt het namelijk niet veel uit of we vandaag winnen of verliezen. Uiteraard gaan wij wel voor de winst vandaag. Op naar Vleuten!
Om 12:15 was het verzamelen bij PVCV in Vleuten. Iedereen bij elkaar en tijd om lootjes te trekken. Wij begonnen vandaag dus met een afwijkende opstelling. Reda begon als keeper. Destin Linksachter, Lê en Olivier als centrale verdedigers en Julian de P rechtsachter. Tijn en Wes begonnen als controleur op het middenveld met Emir op de 10 positie. De aanval bestond uit Timo linksvoor, Morris als diepe spits en Olaf rechtsvoor. Chris, Ravy en Julian A begonnen op de bank. De wedstrijd begon een kwartier later dan gepland omdat het team wat voor ons speelde wat langer doorging. Wij begonnen echt super leuk en fris aan de wedstrijd. Iedereen had er zin in vandaag! Wij maakte ene na de andere mooie combinatie. Wes en Tijn stonden heel sterk op te bouwen en Emir op nummer 10 was ook een schot in de roos. Emir rende zo hard als hij kon en dribbelde regelmatig zijn mannetje voorbij. Wij wisten dat Ravy die als wissel begon niet veel speeltijd zou hebben, omdat zijn zus jarig is vandaag. Ravy trok als lootje de positie van LVA (linksvoor). We hebben Timo netjes uitgelegd waarom hij al vrij snel naar de kant moest. Timo speelde namelijk super sterk. Wij bleven leuk en fris voetbal spelen met zeer mooie combinaties ipv lange ballen. Reda stond ook echt top te keepen. Zelfs lange ballen op Reda waren klemvast. Wat een topper. Om 13:54 floot de schijttrechter voor rust. Iedereen opnieuw bij elkaar en opnieuw lootjes trekken. De jongens vonden dit echt super leuk om te doen.
Wij begonnen de 2e helft wederom mer Reda op doel. Lê linksachter, Olivier en Morris centraal achter, Emir rechtsachter. Tijn en Chris als controleur op het middenveld met Julian de P op de 10 positie. Destin als linksvoor, Timo als spits en Julian A als rechtsvoor. Tijd om verder te knallen. Na 13 minuten spelen in de 2e helft kreeg Destin de bal op 17 meter van het doel en schoot deze zeer fraai binnen. 0-1 voor ons. Helaas kwam PVCV gevaarlijk terug. Nog geen 3 minuten later kwam PVCV gevaarlijk door het midden en schoten de 1-1 binnen. Hier konden wij niet heel veel aan doen. Weer 3 minuten later kwam PVCV opnieuw gevaarlijk door en schoten de 2-1 binnen. Wat een pech voor onze jongens. We speelde zo goed en leuk dat dit eigenlijk onverdiend was. Onze jongens bleven in elkaar geloven en bleven voor iedere bal vechten. Super leuk om te zien. Wat een hechte groep jongens bij elkaar. Na 21 minuten spelen kwam de keeper van PVCV te ver uit zijn doel en pakte de bal met zijn handen. Volgens de officiële regels zou dit rood zijn. Echter gaf de scheidsrechter geel en de speler mocht nog blijven staan ook! De uitleg van de scheidsrechter aan ons was: De keeper viel per ongeluk met zijn handen op de bal en dan hoef je er niet uit. Super vals in onze ogen natuurlijk. Wij kregen wel een vrije trap mee op 17 meter. Wes ging staan en schoot de bal zeer hard en laag in het doel van PVCV. De stand was nu 2-2 en wij werden steeds sterker. Na 25 minuten spelen kregen wij een corner mee op links. De bal werd goed voorgegeven en Lê schoot de bal super goed binnen. 2-3 voorsprong voor ons. Wat een prestatie van onze jongens. 2 minuten later (in de 27ste minuut) kreeg Wes de bal op links mee en schoot de bal hard langs de keeper van PVCV. 2-4 voorsprong met nog zo'n 8 minuten te gaan. Wat een super team hebben wij toch. Zeer leuk en aanvallend voetbal van onze kant. Echt leuk om te zien!
De spelers van PVCV konden helaas niet zo goed tegen hun verlies en begonnen te schelden met gekke woorden en ziektes. Zo werd Christiaan uitgemaakt voor K**** bitterbal. Chris liep direct op deze speler af om verhaal te halen. Want schelden met ziektes is absoluut niet de bedoeling. Deze vervelende jongen gaf Chris een duw. Wes zag zit gebeuren en kwam direct Chris helpen. Onze jongens hebben zo'n hechte band dat we voor elkaar opkomen. Helaas sloeg de vlam toen in de pan. Diverse spelers begonnen ermee te bemoeien. Wij als staf rende ook meteen het veld op om de boel te blussen. Dit keer was het echt PVCV die begon. Onze jongens bleven echt zeer netjes. Complimenten voor de jongens. Timo kreeg nog wel een gele kaart van de scheidsrechter, omdat hij in de ogen van de scheidsrechter te veel bleef praten en opmerkingen had aan het adres van de scheidsrechter. Tja.. In onze ogen had Timo helemaal gelijk. Wij speelde gewoon super leuk en de scheidsrechter gaf net iets te veel de bal aan PVCV. De scheidsrechter floot uiteindelijk om 14:38 af bij een stand van 2-4 voor ons. De spelers en aanhang van PVCV bleven nog even door ruziën met hun eigen coaches en met de scheidsrechter terwijl wij netjes met het hele team naar de kleedkamer gingen. Hier hebben wij nog een klein feestje gevierd. Wat waren wij vandaag goed en wat speelde onze jongens leuk verzorgd voetbal. Echt een topprestatie! Hier gaan wij nog lang van nagenieten.