Een echte kraker onderin vandaag. De mannen van Parkhout begonnen met frisse moed en een duidelijk plan. De spanning was voelbaar, want het zat dicht bij elkaar. Ids zorgde voor de eerste dreiging, maar zijn schot ging ruim naast. Daarna volgden kansen voor Parkhout, maar de bal wilde er nog niet in. Ook Odysseus kreeg mogelijkheden, maar zonder resultaat. Mitchel en de verdediging stond vandaag als een huis!
Parkhout nam weer het initiatief en kreeg veel corners, maar zonder succes. Op een gegeven moment kreeg Odysseus rood na hands van de keeper, Maar na overleg werd dit omgezet naar een tijdstraf. Tot ongeloof van captain Ivan, die probeerde toch nog de rode kaart door te zetten.
De mannen waren sterker, maar beloonden zichzelf niet.
Luka raakte nog de lat uit een vrije trap.
➡️Ruststand: 0-0
In de tweede helft bleef Parkhout gedisciplineerd op zoek naar de openingstreffer. Na een gele kaart voor Ivan kwam er even druk van de tegenstander, maar de verdediging hield stand. (Ivan snapte zelf ook niet waarom die zo'n overtreding maakte.
Toch viel, tegen de verhouding in, de 0-1 zo’n 5 minuten voor tijd. Maar de mannen gaven niet op.
Mitchel moest er geblesseerd af nadat hij (in het ziekenhuis te horen kreeg) zijn vinger had gekneusd.
George ging op de goal staan, alles en iedereen ging naar voren ook Stefan die uitstekend centraal achterin stond, alleen Ivan en de gebroeders Heijsman bleven achter.
Joris ging diep en legde voor, Luka stond vrij en rondde heel knap af. 1-1 met nog zo'n 3 minuten te spelen.
Amper een minuut later pompte Ivan de bal erin. Luka kreeg de bal en verlengde die goed op Joris, die schoot de bal erin en het publiek werd helemaal gek.
Toen nog een kleine 2 minuten volhouden om de voorsprong vast te houden en na 140 dagen zonder punten weer eens een overwinning over de streep te trekken. En het fluitsignaal volgende niet veel later, de mannen waren blij en liepen als jonge koeien te grazen op het toch wel slechte veld 6.
De strijdlust werd beloond: eindstand 2-1 winst ✅ (dat we dit nog eens moesten schrijven dit seizoen hadden wij als teamsocials niet verwacht)
Een terechte overwinning gezien de kansen!
💬 Quote van de wedstrijd (Keeper Mitchel):
“Als ongeluk in een klein hoekje zit, dan zit geluk dus overal.”
We wensen Mitchel beterschap met zijn blessure en bedanken Dieu die als verzorger er was voor iedereen en Mitchel in het ziekenhuis!