• Nog slechts 2 competitiewedstrijden te spelen dit seizoen. Vandaag een mooie competitiewedstrijd uit tegen VV De Meern. De Meern speelt altijd leuk en aanvallend voetbal. Wij spelen graag tegen voetballende ploegen, omdat dit ook weer ruimte geeft voor een tegenaanval. Johan Cruijff gaf ooit aan: De aanval is de beste verdediging. Wat wil zeggen: Als wij de bal hebben en bezig zijn met aanvallen, dan hoeven wij zelf niet te verdedigen en krijg je dus ook geen tegendoelpunten. Maar... als wij de Meern te lang aan de bal laten, dan zullen we helaas wel een moeilijke wedstrijd krijgen. Vandaag is onze hoofdcoach Marc terug in de dug-out en is Nikos (vader Christiaan) de vlagger.

    Om 14:50 was het verzamelen in de Meern en om 15:26 floot de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd. Emir op doel, Olivier linksachter, Destin en Stanislav centraal achter en Julian de P rechtsachter. Olaf en Lê als controleur op het middenveld met Christiaan daarvoor op 10. Op de linkervleugel Morris, Wes als diepe spits en Julian A op de rechtervleugel. Na slechts 5 minuten spelen kwamen de 2 snelle aanvallers van de Meern gevaarlijk door. De Meern speelde in een 4-4-2 formatie met 2 razendsnelle aanvallers. Deze aanvallers waren nog sneller dan Kylian Mbappé en schoten vrij rap de 1-0 binnen. Iedereen terug in positie en kijken of wij de bal vast kunnen houden. Na slechts 8 minuten spelen kwam de Meern gevaarlijk over links door. Wederom een zeer snelle en soepele aanval. Boem! De 2-0 werd binnengeschoten in nog geen 10 minuten tijd. Onze jongens begonnen direct met mopperen. De bal was niet goed, het kunstgras was super slecht, de scheidsrechter was partijdig, de Meern had te veel gastspelers... Tja... in sommige punten konden wij de jongens niet ongelijk geven, maar wij speelde zelf gewoon niet goed. Te vaak werden er lange ballen naar voren gegeven die we direct kwijt waren. Het was juist de bedoeling dat wij zelf lekker gingen ballen. Dus geen lange ballen naar voren. Na 26 minuten spelen kwam er weer een flitsende aanval over links. Ditmaal werd de bal hard en laag voorgegeven en binnengelopen door de Meern. 3-0 achterstand met nog zo'n 8 a 9 minuten te gaan in de eerste helft. Om 16:06 floot de scheidsrechter voor de rust.

    Iedereen bij elkaar en Marc gaf duidelijk aan wat er mis ging in de eerste helft. Wij moesten zelf beter gaan spelen en de bal langer vasthouden op het middenveld. Tijd om in de 2e helft te gaan knallen. Om 16:15 Floot de scheidsrechter voor het begin van de tweede helft. Na slechts 5 minuten spelen in de tweede helft kwam de Meern weer gevaarlijk aan de bal. Dit maal een aanval door het midden die hard werd ingeschoten. 4-0 achterstand. Er liepen een paar jongens bij de Meern die wel heel erg goed konden voetballen en wellicht niet op dit niveau hoorde te spelen. Helaas zullen wij hier nooit achter komen. Wij moesten gewoon van onze eigen kracht uitgaan en lekker gaan ballen ipv mopperen. Na 10 minuten spelen in de tweede helft kwam de Meern weer aan de bal en met een flitsende aanval door het midden kwam de aanvaller van de Meern voor Emir te staan. Boem! 5-0. Dit ging wel heel erg rap. Wij hadden zelf al wel door dat we vandaag niet meer gingen winnen. Nu nog zorgen dat wij geen kaarten zouden pakken en dat onze jongens niet geblesseerd zouden raken, want volgende week spelen we de halve finale in de beker en daar hebben we iedereen voor nodig. Na circa 25 minuten spelen in de tweede helft verstapte Wes zich op het veld en viel vervelend hard op de grond. Wes probeerde de val nog op te vangen, maar kwam lelijk op zijn pols terecht. Wes kwam direct naar de kant. Zijn pols deed enorm veel pijn en Wes kon hem ook niet meer bewegen. De laatste 10 minuten kwam Christiaan nog even in de aanval te staan ipv Wes. 2 minuten voor tijd kwamen de 2 snelle aanvallers van de Meern nog 1x flitsend door onze verdediging heen en schoten de 6-0 binnen. Om 16:52 floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd. Iedereen rustig van het veld en nog even naar de kleedkamer. Hier zag het er ook niet goed uit voor Wes die zijn pols nog steeds niet kon bewegen. Wij hebben Wes netjes thuis afgezet. Nu maar hopen voor Wes dat er niets gebroken is... Helemaal met oog op de halve finale komende zaterdag.

    Onze volgende wedstrijd is volgende week zaterdag (25 april) om 12:00 uur uit tegen DOSC (Den Dolder). Dit is de halve finale in het Zwaluwen bekertoernooi. Dus extra spanning bij iedereen!