De JO17-1 trad vandaag in de beker aan tegen 4e divisionist Focus'07 JO17-1 uit Culemborg.
Het was druk op Parkhout , ook omdat Heren 1 op hetzelfde tijdstip mochten aftrappen
We speelden vandaag in onze trainingskleding omdat de tenues teveel overeenkomsten hadden qua kleurstelling.
Direct na de aftrap werd al snel duidelijk dat dit een pittige wedstrijd zou zijn voor Parkhout.
De bezoekers uit Culemborg voerden al snel de druk op en zelf konden we niet anders dan achteruit voetballen.
Het hielp ook niet mee dat de ploeg positioneel niet goed stond. Een aantal jongen liep elkaar in de weg of stond niet goed in positie.
Hierdoor werd het vooral tegenhouden.
Focus kwam niet onverdiend op een 0-1 voorsprong. De bal werd niet goed verwerkt en Focus kon een hoge bal inknikken.
De drinkpauze na 20 minuten kwam dan ook als geroepen.
Even een aantal mannen duidelijk maken dat er iets anders van je verwacht wordt en positie houden.
Maar ook hadden we teveel ontzag voor dit Focus en we moesten met een andere instelling het veld in.
Dat hadden de heren zich in de oren geknoopt en hierdoor ontstond er meer en meer een voetbalgevecht.
Focus duidelijk hier niet van gedient, gooide er nog maar een schepje bovenop en de beuk erin. Soms over de grens.
Een natrappende beweging werd niet bestraft door de scheidsrechter van dienst. Het duel kwam meer in balans door de vechtlust van Parkhout en zo ontstond het eerst gevaar.
Een vrije trap op de rand zestien werd net over het doel gekruld.
Daarna was het via de linkerkant, waar we de bal goed veroverde door druk te zetten, en Kas zichzelf knap vrijspeelde en oog in oog met de keeper kwam.
Kas bedacht zich geen moment en schoot de bal beheerst en onberispelijk binnen. Lekker! 1-1 Daar had Focus duidelijk niet op gerekend.
Parkhout ging door en kreeg ook nog 2 goede kansen om de 2-1 te maken. Helaas viel deze niet omdat we te lang treuzelden.
Focus was duidelijk even de weg kwijt en veel passes gingen daar nu ineens ook verkeerd.
In de rust geven we aan dat je met vertrouwen moet spelen en energie in de wedstrijd moet stoppen
Dan maak je kans tegen dit Focus.
Direct na rust, heren zijn we wakker?
Want Focus scoort direct bijna de 1-2.
Parkhout strijdt voor iedere meter wat kracht kost met het warme weer. De beloning laat echter niet lang op zich wachten.
Wanneer we de bal vanuit het middenveld veroveren is het Daniel die weggestoken kan worden. Ook hij blijft koelbloedig en schiet beheerst binnen.
We staan dan met 2-1 voor en hebben ons dus terug geknokt in de wedstrijd. Wat een spanning.
Focus raakt steeds meer geïrriteerd en laat dat verbaal ook steeds vaker horen.
Toch maken ze de 2-2.
Een mooie aanval over rechts die prachtig wordt binnengekopt. Ook daar moet je oog voor hebben.
Nu is het alle hens aan dek. De bezoekers zijn heer en meester en we komen er niet meer aan te pas.
We blijven \"in leven \"omdat Focus kans op kans mist. Enerzijds omdat ze het zelf verprutsen anderzijds omdat we een sta in de weg zijn.
Jelle trekt dan aan de noodrem, maar was ie er binnen of er buiten? De scheidsrechter is onverbiddelijk en legt hem op de stip.
Geel voor Jelle, daar komen wij dan weer goed mee weg.
Niels, onze invalkeeper, krijgt nog wat instructies mee......
De spits van Focus neemt een aanloop en het valt stil op het veld, iedereen houdt zijn adem in, hij schiet....
Niels stop de penalty en heeft hem ook nog eens klemvast!!! er volgt een orkaan van gejuich!
Daar komen we goed weg! Niels is de held van de middag.
Nu is het overleven mannen, pakken we dat punt ?
Focus maakt het ons wat makkelijker door niet zo handig tegen kaarten aan te lopen waardoor ze de laatste minuten met 9 man verder moeten.
Onnodig als je zoveel voetbal in je team hebt zitten.
Dan fluit de scheids af en pakken we dat punt waar we keihard voor geknokt hebben.
Natuurlijk, voetballend moet het beter, maar zo voor elkaar door het vuur gaan is een echte teamprestatie.
Fous druipt zwaar teleurgesteld van het veld. Wij zijn misschien wel de morele winnaar en wat doet dit met het vertrouwen richting Brederodes uit?